Žádost o výměnu zboží
Prodávající: jméno, příjmení nebo název, místo podnikání nebo sídlo popř. adresa provozovny
Kupující: jméno, příjmení, adresa, kontaktní údaje (např. telefon, e-mail)
Žádost o výměnu zboží
Dne ............ jsem u Vás koupil ....................... (popis zboží). Na zboží se následně vyskytla vada, která spočívala ..................... (popis vady). Vadu jsem dne ........ v obchodě řádně reklamoval, reklamace byla uznána a zboží mi bylo vráceno opravené. Následně po vrácení zboží se stejná vada vyskytla znovu a reklamace ze dne ........ byla vyřízena stejně jako předchozí. Dnešního dne / Dne .......... jsem zboží pro tutéž vadu v obchodě reklamoval znovu. Celkem jsem tedy zboží pro stejnou vadu reklamoval již třikrát.
Z výkladu soudů ČR vyplývá, že k opětovnému výskytu vady dochází, jestliže se vada v záruční době vyskytne alespoň třikrát. Tato podmínka je v mém případě splněna. Na základě § 622 odst. 2 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., který stanoví, že „Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat..“, tedy uplatňuji své právo z odpovědnosti za vady zboží při prodeji v obchodě a požaduji, aby jste jste mi reklamované zboží vyměnili za nové.
V .......................................... dne
podpis kupujícího